25. MBZ: Veselje u Cirkusu, Višnja Požgaj

25. MBZ: Operno kazalište sirene, Bec, Jury Everhartz, Cirkus, dir. Anne Sushon, red. Kristine Tornquist, Kazalište Trešnja, 21. travnja 2009

U utorak 21. travnja, u Kazalištu Trešnja prikazan je još jedan glazbeno-scenski projekt 25. MBZ-a, opera Cirkus u produkciji Opernog kazališta Sirene iz Beča. Skladatelj Jury Everhartz i autorica teksta i redateljica Kristine Tornquist uhodani su tim suradnika s već dvadesetak ostvarenih opernih produkcija. Njihov Cirkus uspješan je i scenski atraktivan prikaz psihološke dileme između pesimizma koji vodi u cinizam i opravdava brutalnost, i optimizma koji protiv toga može upotrijebiti samo snagu nade i strpljenja. Manipulacije direktora cirkusa ljudima odnosno životinjama u areni osnovna je tema djela, s porukom: biti pametniji, obazriviji i sabraniji od životinjskog instinkta od kojeg smo potekli.
U vrlo dobroj izvedbi šestero solista (Annette Schönmüller. Maida Karišik, Günther Strahlegger, Michael C. Havlicek, Dieter Kschwendt-Michel, Nina Maria Plangg) i iza pozornice skrivenog Orkestra Hrvatske vojske pod ravnanjem Anne Sushon, pitka glazba temeljena na ljudskom glasu došla je punog izražaja. S osjetnom lakoćom i veseljem protagonisti su se predali ukupnom glazbeno-scenskom izrazu te su ispraćeni ovacijama.

Am Dienstag, dem 21. April 2009 wurde im Trešnja-Theater ein weiteres Musik- und Bühnenprojekt der 25. Musikbiennale Zagreb gezeigt: die Oper Circus, die vom sirene Operntheater in Wien produziert wurde. Der Komponist Jury Everhartz und die Librettistin und Regisseurin Kristine Tornquist stellten sich mit einem Team von Mitwirkenden vor. Ihr Circus ist eine gelungene und szenisch spannende Darstellung des psychologischen Dilemmas zwischen Pessimismus, der zum Zynismus führt und Brutalitäten rechtfertigt, und Optimismus, der nur die Kraft der Hoffnung und Geduld gegen sie einsetzen kann. Die Manipulation des Zirkusdirektors durch Menschen oder Tiere in der Arena ist das Grundthema der Arbeit mit der Botschaft: schlauer,rücksichtsvoller und gemeinschaftsbezogener zu sein als die Anlage des tierischen Instinktes ist, mit dem wir geboren werden.
Eine sehr gute Leistung von sechs Solisten (Annette Schönmüller, Maida Karišik, Günther Strahlegger, Michael C. Havlicek, Dieter Kschwendt-Michel und Nina Maria Plangg) und dem Orchester der kroatischen Armee unter der Leitung von Anne Sushon, die die diese menschlich starke Musik ausdrucksvoll dirigierte. Mit großer Leichtigkeit und Heiterkeit ergaben sich die Protagonisten dem musikalischen und inszenatorischen Spiel und wurden mit langanhaltenden standing ovations bedankt.


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